Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin bilim ve eğitim alanına yönelik yatırımları, yalnızca yerel düzeyde değil, akademik alanda da yankı buldu. TÜBİTAK destekli Kayseri Bilim Merkezi, bilimsel eğitimi destekleyen faaliyetleriyle Dergipark’ta yayımlanan iki farklı akademik araştırmanın konusu oldu.
Yöneticilerin değerlendirmesi olumlu
“Okul Yöneticilerinin Bilim Merkezine Yönelik Sergi Gezileri Hakkındaki Görüşleri” başlıklı ilk çalışmada, Kayseri’nin farklı ilçelerinde görev yapan 141 okul müdürünün görüşleri analiz edildi. Araştırma sonucuna göre, yöneticiler bilim merkezlerini yalnızca gezilecek alanlar olarak değil, öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyen ve müfredatı tamamlayıcı birer öğrenme merkezi olarak görüyor.
Fen Bilimleri kazanımlarıyla yüksek uyum
“Kayseri Bilim Merkezi’ndeki Sergilerin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kapsamında Değerlendirilmesine Bir Örnek: Madde Pavilyonu” başlıklı ikinci çalışmada ise sergi düzeneklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı ile olan uyumu değerlendirildi. Bulgular, sergilerin yüzde 79 oranında fen bilimleri kazanımlarıyla örtüştüğünü ortaya koydu. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin bu ortamları etkili şekilde kullanarak öğrencilerine eğlenceli ve verimli bir öğrenme deneyimi sundukları vurgulandı.Yerel yönetimlerin akademik alandaki etkisi
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın bilim ve teknoloji odaklı hizmet anlayışının yansıması olan Kayseri Bilim Merkezi, artık yalnızca öğrencilerin değil, öğretmenlerin ve akademisyenlerin de odaklandığı bir öğrenme platformuna dönüşmüş durumda.
Bu çalışmalar, yerel yönetim destekli bilim merkezlerinin, okul dışı öğrenme ortamları aracılığıyla eğitim kalitesine doğrudan katkı sağladığını ortaya koyarken; Kayseri Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’de yerel yönetimlerin akademik referans kabul edildiği nadir örneklerden biri olarak dikkat çekiyor.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI